Tegenwoordig gebeurt er steeds meer digitaal en daarnaast vinden veranderingen in klantgedrag steeds sneller plaats. Om die reden wordt de behoefte aan efficiënte en effectieve online aanwezigheid steeds belangrijker. Voor beginnende horecaondernemingen is deze trend niet te negeren. Een van de manieren om de concurrentie bij te blijven en tegelijkertijd te voldoen aan de verwachtingen van de klant, is door een bestelsite te hebben. In dit artikel gaan we de dieper in op waarom dit voor veel ondernemingen een interessante optie is.
De voordelen van een bestelsite
Een bestelsite biedt tal van voordelen die beginnende horecaondernemingen in staat stellen om hun bedrijf te laten groeien en succesvol te zijn. Allereerst is het hebben van een bestelsite een uitstekende manier om een breder publiek te bereiken. Klanten zoeken namelijk steeds vaker online naar plaatsen om te eten of eten te bestellen. Gebruikmaken van een bestelsite kan helpen om potentiële klanten naar je bedrijf te trekken. Daarnaast biedt een bestelsite de mogelijkheid om een gestroomlijnde en efficiënte service aan te bieden. Klanten kunnen eenvoudig hun bestellingen plaatsen, betalen en hun bestelling volgen. En dat allemaal op dezelfde plek vanaf hun smartphone of computer. Dit verbetert de klantervaring en kan leiden tot hogere klanttevredenheid. Klanten zullen op deze manier sneller geneigd zijn om nog een keer bij je bedrijf te bestellen.
Bestelsites en bedrijfsgroei
Het hebben van een bestelsite kan ook een aanzienlijke invloed hebben op de groei van je bedrijf. Met een goed ontworpen en gebruiksvriendelijke bestelsite kunnen bedrijven hun verkoop verhogen. Veel klanten vinden een overzichtelijke app of site om te bestellen handig en gebruiksvriendelijk. Bovendien kunnen ondernemers met een bestelsite de operationele kosten verlagen door het verminderen van fouten bij het opnemen van bestellingen en het verbeteren van de efficiëntie in de keuken. Daarnaast kunnen horecaondernemingen met een bestelsite waardevolle klantgegevens verzamelen die kunnen worden gebruikt om marketingstrategieën te verbeteren en gepersonaliseerde aanbiedingen te doen. Dit kan leiden tot een hogere klanttevredenheid en een hogere omzet op de lange termijn.
Welke veelvoorkomende fouten moet je vermijden?
Zoals je hebt kunnen lezen, biedt een bestelsite verschillende voordelen voor ondernemers in de horeca. Je kunt alleen optimaal van deze voordelen profiteren, wanneer je ervoor zorgt dat de app of site ook werkt op mobiele apparaten. Het gebruik van smartphones neemt alleen maar toe en dus is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de bestelsite mobielvriendelijk is. Een andere veelgemaakte fout is het niet bieden van meerdere betalingsopties. Klanten verwachten tegenwoordig een reeks betalingsopties. Op die manier kunnen ze kiezen voor de optie die het beste bij ze past. Denk aan iDeal, Klarna, Apple Pay en Google Pay. Het kan potentiële klanten ervan weerhouden om eten te bestellen als ze niet op de gewenste manier kunnen betalen.